Sunday, January 29, 2012

:: Hidup Berteman.. Perlu KE..? ::

STORY 1 : Hidup berteman..??? Perlu ke..???

Orang cakap hidup kene berteman.. No wonder lah kengkawan aku ramai nau cari 'pasangan'.. Bek laki bek pompuan.. Same je.. Aku gak yang single mingle.. Yelah sangat kan.. Hehehe.. Eh, betol la.. Tak percaya pulok.. Ye la..memember aku cakap..dah le aku ni harta takde, ghupe jauh skali laa, budi bahasa je yang tinggi menggunung (cewaaaaahhhh..sila percaya ye).. Tapi ade hati lagik nak berlagak diva.. Diva la sangat.. Kahkahkah..

Ok, korang stop senyum @ gelak ye.. Meh aku teruskan.. Bagi aku yang bujang malatop trang tang tang ni (diva ni..siap malatop2 bagai..) celah mane nak carik teman? So, bagi yang masih kekal bujang (teruna tak teruna jangan tanye ehh...sensitip) macam aku nih, aku rase yang paling rapat untuk dianggap teman adalah S.A.H.A.B.A.T.. Bagi yang ade sahabat ni..macam aku ni..syukur alhamdulillah.. Sebab orang kata (lagik2 orang kate..aku kate takde orang nak quote ke?), sahabat ni ade waktu senang DAN susah.. Tak tahulah selagi tak kene uji lagik..ye tak? Tapi ade jugak aku merase, aku je kot yang anggap dia sahabat tapi dia agaknya tak anggap benda yang same kot.. Kang kalau cakap kang, kowang kate aku mengungkit.. Ni trus ingat lagu Siti Nordiana ni, ape tuh tajuk dia, bukan mengungkit tapi membangkit ehh??? Nanti kowang google eh.. Layan gak lagu tuh..



Btw, aku nak share benda ni je sebenarnye.. Yang atas tadi yang panjang2 tuh intro lah kot.. Hihihi.. Kowang pernah rase tak, pada suatu waktu & ketika yang kowang rase kowang perlukan sahabat untuk mendengar.. Maksudnya kowang cerite, dia dengarlah.. Bukan nak suruh sahabat kite tuh selesaikan masalah yang kita cerite tuh pun, kan..sekadar untuk jadi teman untuk mendengar je, tak lebih dari tuh.. Tapi sikit sebanyak bagilah respond.. At least tau jugak sahabat tuh tengah mendengar.. Kalau tak berdengok, tak berdengik, aku rase baik aku cakap dengan angin.. Aku pun tak penat, sakit hati pun tak, macam lagik bagus je.. Dari bercerita..dengan penuh kesungguhan..dengan penuh rakus..tapi sahabat tuh buat tak tau je..ape rase kowang agak2nye lah..? Ke..kowang rileks je..kowang chilled je? Takpelah, kowang nilailah.. Bagi yang dah terkena..skit sebanyak mesti trasa jauh hati..terkilan..ter'sentap' (perghhh..bahasa orang muda skarang tuh)

Kesimpulan dari penceritaan aku hari ni..hargailah sahabat (kalau kowang anggap dia sahabat la..) selagi ade hayat.. Bukan nak jadi ustaz atau ape, tapi skarang ni ajal maut bukan kenal usia (bukan dari dulu lagik ke ajal ni tak kenal usia..??? Aku plak yang duk musykil..hihi..)  So, selagi masih ade kesempatan, selagi masih ade ruang & pluang, hargailah sahabat kita setinggi2 penghargaan (dengan nada yang serius..serius..) Kalau hari ni hari dia, esok luse tulat plak ntah2 hari kite plak (ntahnye..) Kalau hari ni sahabat kite tuh perlukan kite, tak mustahil esok lusa tulat kite pulak perlukan sahabat kite tuh.. Kalau bukan bercerai mati sekalipun, kalau bercerai hidup skalipun, still....aku nasihatkan kowang supaya hargai sahabat kowang.. Zaman skarang ni, kawan senang memang mudah nak carik, sahabat bahagia & sengsara sangatlah susah, kan, kan, kan.. Sebelum yang dikendong berciciran, bek la kowang jaga.. Kalau dah hilang, termangu lah, menyesal tak sudah jadiknye nanti.. Percayalah.. Percayalah.. Percayalah.. Pesanan untuk diri aku sendiri jugak..

p/s : Kalau nak carik sahabat..carik aku..confirm..d vasssszzzz lah.. Kalau kene jerkah tuh, jangan sentap ye.. Ahaksz..

No comments:

Post a Comment