Tuesday, June 12, 2012

:: Aku Patahkan R.O.K.O.K. Kau! ::


Coretan catatan kisah hidup aku arini aku teruskan lagi dengan topik mereka dan R.O.K.O.K.. Storynya ringkas, padat dan mudah paham.. Kompem punyelah.. Al-kisahnya kisah ini bukanlah diriwayatkan dari kisah dahulu kala yang patut dibukukan untuk tatapan umum.. Tapi aku masih jugak rasa terpanggil untuk berkongsi rasa dengan pembaca budiman smua..

Semalam, aku pulang agak lewat sebab baru balik buat survey lah kata khannn.. Suyvey study kah? Hakhakhak.. No kumen.. Apepun, sebab balik pon dah agak lewat, tak memungkinkan aku untuk masak walau seringkas masakan skalipun.. Ditambah pulak keadaan ‘dapur’ yang masih belom ‘siap’.. So, sepakatnya kami pergi beli burger special pakcik Padang tuh je le.. Ok! No hal!

Seperti biasa, lepas aku order berdedai-dedai ler orang datang membeli.. Rezeki pakcik Padang nih lah kot.. Keee..sebab aku yang datang? Hahaha… Dah mule perasan dah wey.. Apepun, tak sampai 5 minit aku duduk kat atas krusi platik merah tuh, sampai 1 pasang kapel nih mengorder burger lah jugak khannn.. Tapi, aku tak berapa berkenan sebab kat hujung jari mamat tuh, ade sebatang rokok yang masih hidup.. Dan mamat nih plak berada agak dekat jugak lah dengan tempat pakcik Padang nih masak daging burger tuh.. Entah-entah tuh burger aku yang pakcik Padang tuh tengah masak..

Dengan asap rokok nye dah 1 hal.. Dengan habuk nye pun 1 hal lagi.. Kalau terbang menjauh, tak ape lah jugak.. Kalau terbang mendekat & kemudiannye lekat, best ke masalahnya? Isunya ringkas je.. Tapi bagi aku, aku rasa mamat nih memang terang-terang (walaupun terang jugak ler tempat tuh derrr) menidakkan hak orang laen.. Kalau betol sebab nak nampak manly sangat, takkan ler sebab tak merokok 5-10 minit waktu membeli tuh hilang kelelalakiannyer ponnn.. Alangkah bagusnya kalau awal-awal lagi dia dah matikan rokok dia tuh, kalau sayanggg sangat nak buang khannn, then baru g order.. Ko nak duduk sebelah pakcik Padang tuh pun takpe.. Orang pun tak mengata hincik mamat oiii.. Ini dengan rokoknya yang masih hidup.. Adoiyai! Benda-benda macam nih takde dalam subjek kat sekolah hatta kat universiti sekalipun mamat.. Benda boleh fikir sendiri kan, takkan smua nak berajar kot.. Masak ler camtuh derrr..

Kalaupun anda bukan seorang yang pembersih, sekurang-kurangnya bile di tempat awam &/@ terbuka, silalah jaga tertib tuh.. Janganlah jadi bahan bualan orang plak ye.. Ingat tuh kengkawan..

p/s : Bertambah hangen sebab hincik mamat tuh parking motor dia macam kat tengah jalan.. #Motep!

No comments:

Post a Comment