Tuesday, July 17, 2012

:: Senja Makin M.E.R.A.H. ::


Sendiri... Lagi...
Kupandang hitam malam ini
Penuh kelam lagi suram
Sesekali angin desir menyapa
Membangkitkan aku dari lena terpinjam
Yang panjang mungkin sudahnya hikayat
Terkejap senyum bahagia tercipta
Terkadang ada hiba melara
Membawakan aku rencah semua
Yang manis akan akhirnya cerna
Yang pahit walau dah ku jangka

Bahagia
Datangmu aku rindu
Rindu dalam lapar lahap
Singgahmu benar aku harap
Biar dalam lelap terlena
Esok mungkin sirna betapa
Aku redha dalam kalah
Aku resah dalam serah
Bertepuk mungkin tidak berbunyi
Tangan sembunyi malu bertaut
Hina dina tertusuk duri
Biar rajuk ku bawa diri

Duka
Nama mu elok lawan bahagia
Aku lari tak cukup kaki
Engkau datang terbang melayang
Membawa lekat bukan berkat
Terekat erat menjadi sebati
Walau hadirmu aku tak pinta
Pergimu aku doa pada Dia
Aku bukan tuanmu
Bukan hari ini
Bukan hari esok
Hairan diri rajuk tercipta
Engkau datang hinggapnya lama

Doa
Dalam gelap malam ini
Aku deritakan asal kau bahagia
Aku redhakan walau derita
Kenanglah aku walau tiada
Biar hiba menjadi teman
Asal teman menjadi bahagia
Biar mati menjadi tanda
Hadirmu mewarna hari senja
Mencorak rahsia tak pernah sirna
Aku doa engkau bahagia
Dan aku..aman menjiwa

Nukilan ikhlas,
NASZ_AKIM @ Home Sweet Home
17-Jul-2012 ; 0118hr

No comments:

Post a Comment