Saturday, March 3, 2012

:: 2 Mac 2012 ::Wish Me All The Best!:: ::

Arini 2-Mac-2012, bersamaan hari Jumaat.. Aku bangun awal seperti biasa.. Kemas tilam > Mandi > Solat subuh > G keje.. Alhamdulillah, last month; Februari 2012 kedatangan aku semua ‘hitam’.. Takde yang merah babe.. Huhu.. Mulakan ‘kontrak’ baru tahun nih dengan rekod baek & harapnye azam ni berterusanlah hendaknye sampai ke hujung.. Jangan hangat-hangat sudee.. Haaa yang tengah bace nih, jangan bace je der.. Meh amiinkan azam aku yang baek nih sesame.. Cepat! Amiin.. =)

2-Mac-1985 --> 2-Mac-2012
Lame tak lame, rini genap 27 tahun aku hidup kat atas muka bumi Allah yang maha luas nih.. Alhamdulillah, aku masih diberi kesempatan untuk menghirup udaraNya untuk tahun yang ke-27.. Berapa lama lagi sisa yang ade untuk aku hidup, aku pun tak tau.. Kalaupun mungkin ini angka terakhir aku, aku syukur & aku redha atas takdir & ketentuanMu.. Moga ada benda untuk anda-anda-anda smua kenang apabila terkeluar ‘nama’ aku nanti.. Huhu..

Orang cakap ari ulangtahun ni besenye gumbira.. Tapi tak bagi aku untuk tahun nih.. Aku raikan dalam perasaan yang bercampur baur.. Rasa sedih pedih, rasa suke yang tak berapa nak suke sangat.. Rase yang bercampur baur.. Entahkan homogeneous atau tak, aku pun tak dapat nak rungkaikan.. Aku yang empunya badan nih pun tak tahu nak tafsirkan macam mane dah.. Kat bawah ni catatan sepanjang 2-Mac-2012.. Tapi yang penting-penting je lah..

SATU --> Patut pun “Malam Masih Mudaaa..”

Malam tuh, aku nak tidur awal! Sebab mata memang ngantuk & takde ape-ape yang aku nak tunggu even memang aku tau esok besday aku! Takde call dari sape-sape pun yang aku dok tunggu.. Takde mesej wish dari sape-sape pun yang aku harap.. Bukan mesej & wall kat FB pun yang aku nak jengah.. Sebab awal-awal lagik, memang aku dah hide.. Bukan nak merahsiakan umur aku tapi cukuplah sekadar kawan-kawan yang betol-betol ingat yang wish selamat-selamat-dan-selamat.. Kalau masih ade yang ingat lah kan..

Pepun, malam tuh, waktu aku nak matikan lampu IKEA tuh (perlu mentioned ke IKEA tuh ko pon khannn..adoiyai..!), tetibe my mate bukak laci meja sebelah dia, dia hulurkan kotak cantik & terus wish “Selamat Hari Jadi, anta!” Huhu, terkesima..terkedu..terhiba..terharu..dan naseb tak terkaca-kaca mata aku.. Aku nih walaupun hati kering’ tapi mudah tersentuh gak uols! Ahaksz.. Ape daaa.. “Thanks, anta..!” Aku bukak, aku tengok tapi aku tak cube lah sebab dah malam pon kan.. Lagi pun mate bukan bagi baju.. Hehehe.. =)) Tengs mate.. Nanti ana pakai ye.. #Sweet! (ke sweat?!?) Hahahahaha..

Nih lah hadiah y my mate bagi.. Tengs mate.. =)

DUA --> Hincik Tikus, Awak Memang Carik Masalah!

Agak awal aku sampai.. Tapi Ely a.k.a S/U aku dah sampai dulu.. Btw, dia bukan S/U aku pun, tapi entah le nape smua orang cakap dia S/U aku.. Layankan je le bebudak baru nak nahek nih haa.. #APTB ‘Slamat pagi uols!’ ‘Slamat hari ulangtahun kelahiran, hincik boss!’ ‘Ape kes, salah tarikh ke hape?!?’ Hahaha.. Kerek tak cara menjawab? Hihi.. Masuk bilik, pasang lampu, pasang penghawa dingin (dingin ke masalahnye hati nih..?)..tup tup aku tengok ade yang dah terkene jerangkap samar yang aku beli kat Kedai 2 Hengget last 2 days.. Hahahahaha.. Haa, hambek ko! Nak sangat aku pasang perangkap kan.. Terus dapat 2 ekor pasangan tikus-kekasih-2-sejoli.. Bunyik berdecet-decet non-stop try nak larikan diri tapi sticky part tuh tak bolehkan tikusi-tikusi tuh even move pon.. So, dengar bunyik je le lebey.. Suh neng tuh je settledkan.. Malas aku tengok lelame.. Neng tuh campak dalam tong sampah kat belakang bengkel tuh aku ghase.. Tuh le, elok-elok aku tak pasang perangkap, korunk taknak dengar cakap kan.. Haaa, dah terlekat kat situ padan muke korunk.. Hahaha.. Aku letak 3-in-1 tak rasmi kotak lagi pun ko nak geget kan, haa rasekan.. Hengat beli pakai air kencing ke! Hadoiyai punnn.. Puas hati aku.. #Next?

Haa..degil! Taknak dengau cakap khann.. Arwah dah nih!

TIGA --> Cupcake & 2nd Present

Wah.. Apepun ade jugak part yang menggumbirakan hati pepagi besday boy rini.. Kak Kay bagi hadiah babe! Mug berbungkus cantik hasil usahasama Kak Kay & asben dia (moteppp sangat libatkan asben ye Kak?) malam semalam sampai ke tengah malam (camne aku tau? sebab Kak Kay yang bercerita..hehehe..bukan propa hokkey!) (+) cupcake siap ade gambar Doraemon lagik.. Hahaha.. Bikin aku senyum sampai telinga je.. Macam sambut besday tahun ke-5 je aku ghase.. Yihaa.. Pepun, tengs a bunch to Kak Kay and asben a.k.a. Abang Razi untuk hadiah tuh.. Kalau tahun depan bukan rezeki saya untuk sambung ‘kontrak’ kat sini lagik, moga hadiah tuh akan mengimbau kembali nostalgia ini.. Huhu.. Sedey je aku.. =( Haa, jangan le sedey uols.. Meh doa reramai moga aku dapat pekerjaan tetap kat sini.. Meh! Amiin.. =)



Nih lah mug tuh.. Besauuu.. =)

EMPAT --> ‘Family’ Dinner & ‘Surprised’

Unplanned dinner! Perancangan yang sekejap tapi berhasil mengumpulkan 8 orang untuk ‘lepaking’ sambil dinner @ Perantau Hill Restoran & Katering, Bangi.. Macam-macam pilihan tempat klua, almaklumlah banyak sangat kedai makan area Seri Kembangan-Serdang-Bangi-Kajang nih nyebabkan kelabu mata memasing nak buat keputusan.. Dan, akhirnya, keputusan giler kuwase memihak kepada tempat nih! Yang, bagi aku servisnya tak berapa nak cepat dolu kale.. Huh.. Sentap aku bab-bab makanan nih kalau lambat &/@ tak besh! Tapi, seb bek le diorang tau rini besday boy datang, Alhamdulillah cepat jugak le order memasing sampai.. Ehhh, korunk caye ke diorang tau besday aku? Hahahaha.. Silap besau le kalau percaye.. Kehkehkeh.. Tapi, korunk kene caye yang memasing jeles dengan kehebatan air aku! Wey, air yang aku order le uols! ::Perantau Special:: Ish, ish, ish.. Kemain ye memasing.. So, berkumpullah kami ; SafuraAmirah,aku, my mate a.k.a PantirHornetMiera & Jimmy, dan mama YKP a.k.a. P-Sheep.. Haaa, aku dah siap-siap susun ikut masa kedatangan tuh.. #Walaweyh! Gler kentang yang tak berapa nak gler kentang sangatlah kan, dari sebelum Isya’ kami sampai, dekat pukul 1 pagi baru memasing drive balik.. Dah bayar bil semua, dah bangun dari kerusi, boleh plak sambung story-mory sambil berdiri.. Lepas tuh, beralih plak pergi dekat tangga, pun sambung lagi story-mory Cik Kiah Donut nih! #Wow! Siap abang yang lalu tuh offer nak ambekkan kerusi lagi! Hahahaha.. Sengeh je kitorang.. Abang tuh sangat memerli sebenarnye uols.. #JelesNakJoinLahTuh! =) Pepun, tengs a bunch for the ::Chocolate Cheese Mousse Cake’s::.. Walau pun double celebration untuk P-Sheep, tetap nak cakap tengs a bunch jugak! 27 tahun sudaaa.. (nak senyum ke nak nanges?) #Confused!







Sahabat handai, terima kasih bebanyak lah ye.. Ade rezeki, tahun depan buat lagik.. =) #Wah3! #KekTahunNihTauBukanTahunLepas!

p/s : Tengs to all! Sumbangan anda amat saya hargai! Doakan saya panjang umur, dimurahkan rezeki, diberikan kesihatan yang baek.. Amiin! =)

No comments:

Post a Comment