Tuesday, March 20, 2012

:: Alahai Pemandu.. :| ::

Jam 7.34 pagi.. Aku dah masuk dalam perut kete.. Bersedia untuk balik Seremban.. Smoga perjalanan aku ke Seremban & pulang smula ke sini diberikan kemudahan & keselamatan olehNya.. Amiin.. Jam 8.15 pagi, aku dah terpacak kat rumah mak kat Seremban.. :) Serius aku bawak tak laju, separas 120km/j je babe.. Huhu.. Seperti yang PLUS syaratkan le.. Huhu.. Tak caye? Haa, tak caye sudahhh..

Skadar pemakluman merangkap rasa bengang (kalau Kak Ana, mesti typo naip benda alah nih..hahaha..) pagi nih je sebenarnya entry aku kali nih.. Pasal pemanduan 'cekap' rakyat Malaysia secara amnya.. Pagi ni, lepas susur keluar Seremban/PD, ade minah bertudung nih memang bikin wa panaszzz je.. Aku tak kisah dia nak potong.. Dah elok-elok duk lane sebelah, awatnye lah macam ('macam' ye kengkawan..) terbabas plak pepagi nih nak masuk lane aku.. Dah le kat selekoh.. Nebes babe aku.. Sebrutal-brutal aku pun, gegel gak pepagi nih.. Ketaq lutut.. Grrrr.. Bangfes betol itu pemandu.. Kurang adab sopan tatasusila tak jaga betol dia pagi nih.. Aku hanya mencarut dalam hati je.. Huhu.. Dah jatuh hukum dosa ke nih? Tak kottt.. Huhu..




Sebab tergezut, aku pon tekan le hon sekali, tapi sangat panjang.. Haaaa, padan muka ko pon.. Dengan harapan dia sedar & masuk balik lane dia.. Harammm.. Idoknye dia masuk balik, makin merapat ke lane aku lagik ader.. Kuang assam jawa Pak Mat Tempe betol minah gegeh nih.. Adoiyai.. Satu je pesanan aku untuk smua pemandu kat luar sane.. Kalau rase nak cepat, sila klua awal.. Sila ye.. Kalau anda-anda-anda smua klua lambat, sila jangan nak bawak kete kelam kelibut macam minah senget pagi nih sebab anda-anda-anda smua berkongsi jalan raya bukan hari raya nih dengan smua orang.. So, sendiri mau ingat lah.. Kalau ko accident sensorang takpe.. Kalau kete aku-ko-dia yang telibat, ko memang pemandu yang sangat-sangat suke menyusahkan orang.. Dari nak cepat, trus jadi sangat lambat.. Mane taknye, kene tow kete g bengkel lagik, kene buat report polis bagai, kene claim insurance (tuh pon kalo ko bayar insurance laa..hahaha..).. Menyusahkan Band 6 betol ko nih! #APTB

So, mood aku pagi ni adalah 'tak berapa nak cool'..

p/s : Dapat cool blog leh blah gak nih! Mane nak cekau..? Hahaha.. =)

1 comment:

  1. mmg weh..org2 skang ni suka bwk keta sampai mkn lane...ingat diaorg bwk lori ape..nk dok tengah2...klu kita nk potong ni pn cam takut..takut dia masuk lane kita...benggganggg(trademark diriku tuk spelling ni)....

    ReplyDelete