Thursday, March 29, 2012

:: 2012 : Proton Preve ::

Wah.. Kemain.. Aku dah nampak dah kete nih test-jalan raya kat Highway waktu nak g Kedah ritu.. Tapi waktu tuh sangat samar-samar weyh.. Smua bahagian pon diorang tampal sticker hitam.. Dah macam hape.. Tapi aku ghase betol lah model nih yang aku tengok ritu.. Hehehe.. So, secara tidak rasminya (ye kot!), tahun 2012 nih Proton telah pun melancarkan 1 lagi produk Sedan baru selepas Proton Inspira tempoh hari iaitu 'Proton Preve'..

Dibandingkan dengan Toyota Vios dan Honda City, Proton Preve nampaknya mempunyai kelasz yang tersendiri dengan harga yang 'agak' berpatutan.. Diwarwarkan harga Proton Preve ini sekitar RM78,500.00.. Kepada sesape yang nak menempah, dah boleh mula booking skarang.. Hehehehe.. Apepun, aku bukan le Promoter Proton ye uols.. Saje suke tengok kengkawan pakai kete baru.. Hikhikhik.. =)

So, kat bawah nih, aku dah korek beberapa gambar untuk tatapan uolsz.. See yeah! =)



















So, amacam?!? Teruja ke tak? Ke bese-bese je? Hehehe.. Bagi aku, depan Proton Preve nih ade skit macam Honda City.. Bahagian belakang ade macam Proton Persona (dari bahagian tepi) & secara totalnya macam ade unsur-unsur Kia Forte plak.. Korunk ghase? Ghase nak beli..? Wow, cepat gi booked ye.. =)

No comments:

Post a Comment