Wednesday, March 21, 2012

:: Debor Le Pulok.. Weee.. ::

Arini.. 21-03-2012 bersamaan dengan hari Rabu.. Bagi aku, tak penting mane pun tarikh ni.. Pada aku laa.. Bukan hari aku cuti pun uols.. Tapi, bagi calon-calon SPM 2011 tahun lepas, tarikh nih sangat-sangatlah keramatnyer, ye tak..? Bulan berlalu bulan, berganti hari, berubah jam, meniti minit, kini tibalah saat yang dinantikan sebab dijangkakan (masih jangka lag ke???) KPM akan umumkan secara rasmi keputusan SPM 2011 arini..


Arakian, berduyun-duyunlah memasing pergi ke skolah memasing dengan debo tak abis-abis.. Mak ayah pun debo jugak uols.. Tekan pedal minyak pun dah terkial-kial.. Dah macam baru lepas ambek lesen plak si anak nengok bapaknye.. Hehehe.. Tapi, nak buat lagu mane lagi..anak yang hat tuh lah harapan mak ayah.. Sobsob.. :( Awat sedih plak nih, deyyy keputusan belum ambek lagi der.. Adehhh.. Sengal-sengal ubi kayu rebus cecah sambal tumis ikan bilis betol lah.. Lek lek sudee.. #Mampoo? #MerapuMeraban Yang over confident, yang zuhud, yang slumber rock kapak je..ehhh memacam lah..memasing cuba jadi tok nujum.. Macam-macam ramalam klua.. Seb baek tak ramal bila hujan turun je.. Hehehe.. :) Chill yo..


Okay, stop it bro!!! Aku nak alih story ke story zaman aku ambek keputusan SPM dolu-dolu.. Hihi.. :) Datang je skolah pagi tuh, dah tergezut beruk dah.. Awatnye macam meriah semacam skolah aku ni, siap ade banner bagai.. Pelik bin ajaib sat aku di situ.. Hehe.. Ghupe-ghuenye uols, skolah aku tersenarai Top-10 Malaysia --> Kategori Sekolah Harian Biasa Bantuan Kerajaan (aku rase betol dah fakta kategori nih, kalau salah pon, buat-buat betol je lah ye kengkawan --> jangan tego plak).. Wahhhhh, mesti results smua orang gempaq nih.. Nama skolah aku dirahsiakan lah ye kengkawan.. Tak baek nak menunjuk-nunjuk nih.. Dosa ustazah cakap dulu.. Ingat lagi tuh uols.. Hahahaha.. Gelak lagik.. Apepun, anda-anda-anda smua jangan terpengaruh dengan ranking di atas.. Sekolah je top, aku tak pon.. Huhu.. Keputusan aku sangat-sangatlah besenye sampaikan mak aku menitiskan air mata laa.. Sadis betol ko nih pon khannn!!! Huh.. Pepun, aku dah janji dalam diri aku, biarlah benda dah lepas nih (nak sedapkan hati sendiri beno nye) aku jadikan sebagai sempadan untuk aku terus maju ke hadapan.. Aku janji satu hari nanti, aku nak mak ayah nanges atas kejayaan aku & at last, aku berjaya dapat ANC waktu aku final year degree dulu + wakil graduan Majlis Konvokesyen aku.. Perghhh, mak ayah nanges gumbira waktu tuh.. Alhamdulillah.. :)) Usaha aku berbaloi jugak akhirnya..

Pendek kata, ada usaha..insyaAllah Dia akan tunjukkan jalan untuk berjaya.. Kalau anda gagal untuk dapatkan keputusan cemerlang waktu UPSR dolu, waktu PMR dolu, waktu SPM, STPM dll., anda-anda-anda semua WAJIB teruskan usaha..tingkatkan dan gandakan semuanya.. Orang yang berusaha je yang mampu mengubah naseb diri sendiri & bukan orang laen, semestinyer.. Haaa, hambek ko! Aku bagi nasihat ilmiah punyer.. Ahaksz.. ;)

Kepada adik-adik yang dah ambek keputusan SPM 2011 sat tadi, saya merafa'kan jutaan tahniah & penghargaan di atas hasil usaha anda selama nih.. Tak kirelah cemerlang @ sederhana @ kecundang, sebab smuanya belum berakhir di situ & perjalanan adik-adik smua sebenarnya panjanggg lagik.. Hari ni adalah permulaan untuk hari esok.. Teruskan usaha & jangan putus asa! =) #Chill

Pesan Abang - Cover by Ajek Hassan (Ori. by Allahyarham Sudirman) #Enjoy!

p/s : Kalau nak kelainan, tak payah sebok-sebok bawak i-phone 4S bagai uols, bawak telefon rumah lagi bergaya.. Baru rare.. Hahahaha.. :) Good luck!

No comments:

Post a Comment