Wednesday, February 29, 2012

:: Aku & 29 Feb 2012.. Suka =) & Duka =(.. ::

Lame dah rasenye tangan nih tak bermesra-mesra dengan papan kekunci ‘kerajaan’ nih.. Banyak benda sebenarnye aku nak coret tapi masa yang tinggal sisa tak memungkinkan idea-idea yang banyak dalam kepala nih nak mencuri hatta sedikit skalipun masa untuk diterjemahkan ke atas layar ‘blog’ nih.. Kuasa waktu kan.. Manusia sentiasa dihambat waktu.. Kesuntukan waktu yang 24 jam sehari slalu mencemburui.. Adehhh.. Apelah daya.. =I

Ape pun, pepagi lagi aku dah bulatkan tekad.. Aku mesti tulis ‘sesuatu’ kat blog nih.. Tak banyak pun, sikit..jadi ler.. Biarkan blog nih terus hidup dalam gah tanpa segan.. Cewahhh.. Ayat nak manis jer.. Hape pon tak buley.. Hikhik..

Rini..29 Februari 2012..Rabu.. Ape yang menarek tertareknye uols? Tahun ni tahun lompat le der.. 4 tahun skali kot baru jumpa.. Sape yang lahir tarikh nih, mesti sangat-sangat menunggu tarikh ni.. Ye le, 4 tahun skali kot baru boleh sambut besday.. Tapi, pilu der kalau takde yang sudi nak sambut & raikan.. Sadis.. Kompem nanges tersedu-sedu dalam tandas kat opis.. Kehkehkeh.. Pepun, chill babe.. It is just a number.. Hahahaha..

Ade beberapa story aku nak kongsi dengan korunk.. Bersempena dengan perjalanan rini.. Takde le menarek mane pun.. Tapi sekadar meninggalkan bekas pada tarikh ‘jarang’ nih.. Kalau tak sempat nak jumpa lagi 4 tahun, sekurang-kurangnya aku ade hari ni untuk aku kenang pada masa mendatang.. Ye le, ajal maut semua dah Dia takdirkan sejak dari Luh Mahfuz lagi.. Jadi, be prepared..

PERTAMA - Taklimat PhD Industri
Pukul 9 pagi aku dah terpacak kat Dewan Taklimat.. Menggantikan Pengarah yang ke Amsterdam.. Dan aku rase Timb. Pengarah pun macam tak datang je.. Sebab kat surat jemputan pun Pengarah c.c. kan je kat Timb. Pengarah.. Huhu.. Attendance sheet ade kat luar Dewan.. P-I-C takde le pulok aku Nampak.. Arghh, kesah hape..? Aku catat nama, aku masuk.. Ehhh.. Alamak, kebanyakannya Timb. Dekan & Timb. Pengarah ke der.. Kompem aku tak kenal sape-sape.. Perghhh.. Fuhh, masuk je dalam le.. Ehh, aku kenal le speaker dia.. Hehehe.. Speaker dia a.k.a. ex-KL-BADs-INTROP le.. Hehehe.. Siap borak-borak dengan aku.. Power gaks.. Hahahaha.. Ok, stopped nonsense.. Pasal PhD industri, kesimpulannya --> sekarang..mane-mane yang dah bekerja, dengan kelayakan minimum Ijazah Master, boleh mohon untuk dapat pembiayaan KPT RM50,000 untuk sambung PhD..yang bestnye tak payah stopped keje..masih boleh terus macam bese..kirenye ade jaringan antara IPT dengan industri la..usahasama.. Wow, bosan dowh cter nih.. Next???

KEDUA - Dr. Munah
Gigi aku yang aku tampal kat PKU dolu, dah start kopak kot.. Aku dah rase ngilu kalau tergigit kat bahagian tuh.. Adehhh.. Sakit babe.. Bab-bab gigi nih, aku memang tak bleh blah la.. Cepat je nak g dentist.. Opismate aku suggestkan Dr. Munah nih.. Dia claimed o-k.. Try test tengok.. Hehehe.. Tinggg tonggg.. Alamak, tuh Dr. Munah ke pekerja dia? Musykil jap.. Slow je dia datang bukakkan pintu.. Hati aku cakap, ‘yeszaaa, ni memang Dr. Munah lah kot..’ Aku cakap aku nak tampal gigi, dia suh aku masuk.. Haaa, sohih lah ni Dr. Munah.. Hihi.. Tak sempat aku duduk, dia tanya ‘Kalau asyik masuk voicemail je maksudnye ape ye?’ ‘Maksudnya dia matikan hp kot Dr.’ ‘Kalau dia matikan hp, voicemail jugak ke?’ ‘Haah Dr., same gak..voicemail..sebab takleh nak go through the line. Nape Dr.?’ (busybody nye lah aku nih haaa..) ‘Budak-budak ni susah betol kalau nak mintak tolong, napelah dimatikannye hp tuh’ Hahaha.. Mesra je Dr. nih..  Aku senyum sumbing je.. Mesti dia maksudkan anak-anak dia nih.. Hihi.. Mak aih, Dr. ni memang serius sentimental value.. Pasang lagu ala-ala dongdang sayang & lagu-lagu lama.. Lame-lame dengar, layan jugak babe.. Tak macam retis inggeris terpekik-pekik.. Huhu.. Ok..dipendekkan cter, aku just nak bagitahu je yang Dr. ni memanglah superb.. Memang ganasz betollah sebab dia sorang je pun boleh handle the whole dental clinic nih babe.. Habis je dia godek-godek lubang geraham bawah kiri aku tuh, terus dia g kat desktop belakang dia.. Wahhh, kellaszzz..jadi peng’key-in’ data plak.. Dia sendiri masukkan details aku dalam database, dia printkan resit, dia receive payment.. Pendek kata, dia buat semua lah.. Power siottt.. Tabik spring kat Dr. Munah nih.. & yang best nye, tak ramai orang macam kat PKU, servis tip-top-tup, mesra alam sekitar..berbaloilah dua not RM50 aku terbang untuk tampalan 1 lubang gigi.. Jahanam duit aku.. Kompem balik nanti terus g e-claim.. Huhu..



KETIGA - Kopie Satu
Perghhh, best siottt.. Rini dah la tarikh chantek punye.. Jumpa plak dengan lori Kopie Satu kat CIMB Bangunan Pentadbiran.. Trus aku belok kanan.. Lebih sebulan kot aku cari.. Stiap kali lalu aku mesti usha baekkk punya tapi takde.. Alih-alih rini ade plak.. Wow, memang mengancam lah.. Bukan murah pun benda alah tuh.. Se’cup’ average RM6.90-RM7.90 kalau tak silap aku.. Ala, sesekali tak salah kowt.. Hehehehe.. Abang tuh cakap, kalau dia takde tuh, maksudnya takde parking lah tuh.. Susah betol nak dapat parking kat situ kan.. Adehhh..

#Nak suggest abang tuh jual kat tempat aku lah, amacam..ok..? =)

KEEMPAT - Sarat Nan Berat Yang Selirat M.I.N.D.A.
Pagi-pagi lagi aku dah rasa shaking.. Shaking sebab benda alah yang satu nih.. Aku decide, later baru layan.. Aku kene concentrate banyak benda sepanjang rini.. Ingatkan akan diselesaikan oleh ‘orang laen’, alih-alih petang tadi..kebabooo..melatoopp.. Takpelah.. Ape-ape je lah.. Aku pun malas dah nak layan benda-benda nih.. Aku tak berkire, kenapa kau nak berkire sangat.. Aku try cool down, ko plak yang hi-pitch awatnye.. Leklek sudeee.. Apepun, pengajarannya, ‘Even your bestfriend will not get along with you until the end of your life because people will change..conventionally or dramatically.. It is weird when your bestfriend become strangers’.. Huhu..

K uols, malam..aku nak beradu dengan mimpi-mimpi ‘Kau’.. Selamat malam donia.. Moga esok masih ade matahari yang tetap bersinar.. Amiin.. =)

1 comment:

  1. Dr Munah mesti berbangga klu dia bca blog ko nie...huhuhu..

    ReplyDelete